Úvod > Vydali jsme > Byznys a ekonomie > Adaptivní organizace

Adaptivní organizace

Inspirace od Bati po Jobse na cestě k firemní dlouhověkosti

Je neoddiskutovatelné, že bariéry úspěšnosti podnikání mají své kořeny nejen v selhání trhu, právních nástrojů a v neočekávaných změnách ekosystému, ale také v nízké schopnosti zainteresovaných stran reagovat na aktuální situaci na trhu. Autoři tvrdí, že tuto skutečnost pocítili nejeden podnikatel, jenž byl v posledních několika letech vystaven vleklé ekonomické krizi, kdy se v rámci snahy o zachování své pozice musel a musí adaptovat na nově nastavené tržní podmínky. Z tohoto důvodu připravili knihu Adaptivní organizace s cílem pomoci organizacím rychle a pružně reagovat na měnící se podmínky v podnikatelském prostředí. Kniha je psaná jasně živým a srozumitelným jazykem, s množstvím praktických a užitečných poznámek. V úvodní části jsou stručně charakterizovány adaptivní prvky firem Baťa, Toyota, BMW, Ikea a Apple. Autoři zde rozebírají dvanáct zásadních bariér při budování úspěšné organizace s tím, že řadě manažerů se tyto bariéry ještě zdaleka nepodařilo překonat. Kniha zaujme právě tím, že překonává mnohé tradiční pohledy na organizaci podniku, které se ukázaly jako nedostačující: centralizace, hierarchie, nedostatek experimentovaní, pevné hranice, nedostatek účelu apod. Velice zajímavé je myšlení v modelech ZIPF, Lean Canvas (Ash Maurya) a evolučních fázích organizace podniku podle Milana Zeleného, jež autoři rozvíjejí. Právě poslední, budoucí, fázi je adaptivní organizace, která se rychle přizpůsobuje okolí a má vlastnosti anti křehkostí – tj. nejen pružně odolává turbulentním změnám a šokům z okolí, ale tyto turbulence ji posilňují a zlepšuji její konkurenční schopnosti. Kniha přináší mnoho velmi srozumitelně a logicky popsaných užitečných organizačních a ekonomických nástrojů na rozvoj agility. Autoři nikomu nevnucují „nejlepší praktiky”, nýbrž předkládají moderní přístupy tak, aby si z nich mohl manažer vybrat ty, které jsou pro něho vhodné, a přizpůsobit je svému vlastnímu systému řízení. Kniha nejde do detailů; naopak poskytuje široký přehled literatury a odkazů, sumarizuje, zevšeobecňuje. Nepodporuje syndrom „zaručených postupů“, ale dává čtenáři možnost volby - možnost objevovat svou vlastní cestu. Adrián Podskľan působí od roku 1991 v řízení podniků a poradenství. Vystudoval Slovenskou technickou univerzitu v Bratislavě, obor průmyslový management a inženýrství kvality produkce, kde získal i doktorát. Je autorem a spoluautorem více než 50 článků a knižních publikací, např. Strategický management a Marketingová strategie podniku,která se orientuje na TQEM. Absolvoval stáže v AIR Fertigung GmbH v Německu, na Moskevském energetickém institutu v Rusku a ve společnosti Slovnaft, a. s. na Slovensku. Spolupracoval s guruem „performance managementu“ Garym Cokinsem, různými vysokými školami a institucemi při řešení různých úkolů a grantových výzkumných projektů. Adaptivní organizace je jeho třetí publikací.

[více]
  • Skladem
  • 329 Kč
  • Informace
  • Ke stažení
  • Recenze

Informace

Autor: Adrián Podskľan
Žánr: management
Datum vydání: 15. 04. 2015
EAN: 9788072613366
Formát: 165 x 235 mm brožovaná lepená s chlopněmi

Pro čtenáře od: 15 let
Jazyk: čeština
 

Ke stažení

Název souboru Typ Souboru Velikost
Obálka.jpg 1.91 KB
Obálka.jpg 227.56 KB
 

Recenze

K této knize není zatím žádná recenze.

Přidej recenzi

Vaše recenze bude zveřejněna až po schválení. Všechna pole formuláře jsou povinná.

 
 

O nás

Nakladatelství Management Press bylo založeno v roce 1992 a je předním českým nakladatelstvím odborné literatury pro manažery, podnikatele, ekonomy, obchodníky, finančníky, poradce v řízení a podnikání, podnikové personalisty, pro učitele a studenty těchto specializací... [více]


Tento web používá pro svoji funkčnost, analýzu návštěvnosti a nástroje marketingu soubory cookies. ZOBRAZIT DETAILY Rozumím